We are moving away from this website, this page is just left for sentimental reasons and will later be moved to www.maxxecu.com

Effektmätning 182WHP BMW Turbo - Orginal ECU

Mätresultat BMW Turbo

Max hjuleffekt: 182whp
Max motoreffekt: 217hk
Max vridmoment på hjulen: 247Nm
Beräknad max vridmoment: 280Nm
Effekt/liter: 72hk
   
Motor: Ej angiven
Motorvolym: 3000cc
Överladdning: Ej angiven
Max laddtryck: 1bar
Motorstyrning: Orginal ECU
Bränsle: Bensin 95/98
   
Ägare: Svinhults performance
Hjuleffekt (whp) kan ej jämföras med t.ex. roto/nav effekt (hhp) eller motoreffekt (bhp). Förlusten som anges är till ~80% förlust mellan rullar och däck, resten är friktion i drivlina.
Hjuleffekten (whp) är effekten som förflyttar fordonet framåt vid acceleration!


Grabbarna turbomeck är igång. Härligt med seriösa killar, tur vi känner dessa grabbar bra :)

Effektkurva BMW Turbo

Effektkurva BMW Turbo
Effektmätning BMW Turbo - Orginal ECU