We are moving away from this website, this page is just left for sentimental reasons and will later be moved to www.maxxecu.com
Finjustering 423WHP BMW Turbo - Civinco SA1000
Mätresultat BMW Turbo
Max hjuleffekt: | 423whp |
Max motoreffekt: | 490hk |
Max vridmoment på hjulen: | 620Nm |
Beräknad max vridmoment: | 705Nm |
Effekt/liter: | 0hk |
Motor: | Ej angiven |
Motorvolym: | 0cc |
Överladdning: | Ej angiven |
Motorstyrning: | Civinco SA1000 |
Bränsle: | Vpower |
Ägare: | Mattias |
Hjuleffekt (whp) kan ej jämföras med t.ex. roto/nav effekt (hhp) eller motoreffekt (bhp). Förlusten som anges är till ~80% förlust mellan rullar och däck, resten är friktion i drivlina.
Hjuleffekten (whp) är effekten som förflyttar fordonet framåt vid acceleration!
Hjuleffekten (whp) är effekten som förflyttar fordonet framåt vid acceleration!
Denna bil var gatmappad utav någon okänd tidigare och ägaren ville att vi skulle justera till mappen i bänken. OBS! på filmen går inte bilen rent, detta fick vi bort efter lite mer justerande, men detta filmades inte!
Effektkurva BMW Turbo

