We are moving away from this website, this page is just left for sentimental reasons and will later be moved to www.maxxecu.com

Finjustering 423WHP BMW Turbo - Civinco SA1000

Mätresultat BMW Turbo

Max hjuleffekt: 423whp
Max motoreffekt: 490hk
Max vridmoment på hjulen: 620Nm
Beräknad max vridmoment: 705Nm
Effekt/liter: 0hk
   
Motor: Ej angiven
Motorvolym: 0cc
Överladdning: Ej angiven
Motorstyrning: Civinco SA1000
Bränsle: Vpower
   
Ägare: Mattias
Hjuleffekt (whp) kan ej jämföras med t.ex. roto/nav effekt (hhp) eller motoreffekt (bhp). Förlusten som anges är till ~80% förlust mellan rullar och däck, resten är friktion i drivlina.
Hjuleffekten (whp) är effekten som förflyttar fordonet framåt vid acceleration!


Denna bil var gatmappad utav någon okänd tidigare och ägaren ville att vi skulle justera till mappen i bänken. OBS! på filmen går inte bilen rent, detta fick vi bort efter lite mer justerande, men detta filmades inte!

Effektkurva BMW Turbo

Effektkurva BMW Turbo
Finjustering BMW Turbo - Civinco SA1000