We are moving away from this website, this page is just left for sentimental reasons and will later be moved to www.maxxecu.com
Mappning 750WHP BMW Turbo - Nira I3+
Mätresultat BMW Turbo
Max hjuleffekt: | 750whp |
Max motoreffekt: | 863hk |
Max vridmoment på hjulen: | 844Nm |
Beräknad max vridmoment: | 959Nm |
Effekt/liter: | 288hk |
Motor: | BMW S50B30 |
Motorvolym: | 3000cc |
Överladdning: | Holset HX55 |
Max laddtryck: | 1.5bar |
Motorstyrning: | Nira I3+ |
Bränsle: | E85 |
Ägare: | Anders |
Hjuleffekt (whp) kan ej jämföras med t.ex. roto/nav effekt (hhp) eller motoreffekt (bhp). Förlusten som anges är till ~80% förlust mellan rullar och däck, resten är friktion i drivlina.
Hjuleffekten (whp) är effekten som förflyttar fordonet framåt vid acceleration!
Hjuleffekten (whp) är effekten som förflyttar fordonet framåt vid acceleration!
Effektkurva BMW Turbo
![Effektkurva BMW Turbo Effektkurva BMW Turbo](/dynodata/13-0001/dynochart.png)
Blandade bilder från mappning
![Mappning BMW Turbo - Nira I3+ Mappning BMW Turbo - Nira I3+](/dynodata/13-0001/bild1.jpg)
![Mappning BMW Turbo - Nira I3+ Mappning BMW Turbo - Nira I3+](/dynodata/13-0001/bild2.jpg)
![Mappning BMW Turbo - Nira I3+ Mappning BMW Turbo - Nira I3+](/dynodata/13-0001/bild3.jpg)
![Mappning BMW Turbo - Nira I3+ Mappning BMW Turbo - Nira I3+](/dynodata/13-0001/bild4.jpg)