We are moving away from this website, this page is just left for sentimental reasons and will later be moved to www.maxxecu.com

Mappning 498WHP BMW Turbo - Nira I3+

Mätresultat BMW Turbo

Max hjuleffekt: 498whp
Max motoreffekt: 577hk
Max vridmoment på hjulen: 669Nm
Beräknad max vridmoment: 777Nm
Effekt/liter: 231hk
   
Motor: BMW M50B25
Motorvolym: 2500cc
Överladdning: Ej angiven
Max laddtryck: 2bar
Motorstyrning: Nira I3+
Bränsle: Vpower
   
Ägare: Gustav
Hjuleffekt (whp) kan ej jämföras med t.ex. roto/nav effekt (hhp) eller motoreffekt (bhp). Förlusten som anges är till ~80% förlust mellan rullar och däck, resten är friktion i drivlina.
Hjuleffekten (whp) är effekten som förflyttar fordonet framåt vid acceleration!


Trevligt bygge utav Gustav! Lite problem med läckande wastegate som gjorde att det inte gick att bibehålla laddtrycket på varvet, därav kurvan ser ut som den gör. Gustav lär återkomma senare med andra kammar och förmodligen ännu mera effekt :)

Effektkurva BMW Turbo

Effektkurva BMW Turbo
Mappning BMW Turbo - Nira I3+