Mappning
OBS! pga all MaxxECU utveckling har vi längre inte möjlighet att mappa så mycket längre, vi hänvisar till våra MaxxECU återförsäljare runtom i Sverige för mappning!
Mappning utförs på vår rullande landsväg för framhjulsdrivna, bakhjulsdrivna eller fyrhjulsdrivna bilar och själva effektmätning ingår alltid vid mappning.
Efter utförd mappning kontrollerar vi oftast låg, mellan-register samt ett fullgastest för att säkerställa att allt står rätt till även på gatan. Kontrollera vår checklista för att säkerställa att du uppfyller våra krav för mappning.
Styrning av fläkten görs med beräkningar från temperatur samt bilens hastighet.
Fläktkapacitet: 40m3/sek på full effekt.
Mappning utförs på vår rullande landsväg för framhjulsdrivna, bakhjulsdrivna eller fyrhjulsdrivna bilar och själva effektmätning ingår alltid vid mappning.
Efter utförd mappning kontrollerar vi oftast låg, mellan-register samt ett fullgastest för att säkerställa att allt står rätt till även på gatan. Kontrollera vår checklista för att säkerställa att du uppfyller våra krav för mappning.
Vilka styrsystem mappar vi?
- MaxxECU
- VEMS
- Nira i3/i3+
- Link / Vipec
Hur går en mappning till?
Fordonet körs upp på rullarna, spänns fast med 6 eller 8 spännband för att säkerställa att bilen verkligen sitter fast ordentligt. Nödvändiga givare monteras på bilen, såsom bredbandslambda, avgastemp, knackutrustning etc etc. Vid mappning justerar vi in bränsle, tändning, laddtryck och alla parametrar som behövs justeras för att säkerställa att motorn mår bra efter nya rådande förhållanden.Priser mappning
Tidsbokning
Enklaste är att du kontaktar oss via e-post eller telefon för att göra en tidsbokning mappning. Kontrollera vår checklista innan du besöker oss! Är bilen i ordning räcker det oftast med en halvdags bokning eller t.o.m. timdebitering. Vill man vara på den säkra sidan så rekommenderas en heldags tidsbokning (speciellt vid helt nybyggda bilar)Fläkt och kylning
Vi har en helt egendesignad fläkt och kylanläggning som suger in friskluft utifrån och blåser på hela bilen för att simulera vanlig körning på gata/bana.Styrning av fläkten görs med beräkningar från temperatur samt bilens hastighet.
Fläktkapacitet: 40m3/sek på full effekt.
Mappning Toyota Supra MKIV 2jz 3.4l med MaxxECU på rullarna i bromsrum 2
Mappning Nissan Skyline R34 GT-R med MaxxECU hos oss på Maxxtuning AB
Mappning Audi S2 med MaxxECU hos oss på Maxxtuning AB
BMW Turbo på besök i rullarna för Mappning med Nira i3+
Mappning MaxxECU Audi S2 - Maxxtuning AB
Mappning specialbyggd Audi S2 RWD med BMW turbomaskin - Maxxtuning AB
Mappning MaxxECU Audi Urquattro - Maxxtuning AB
Mappning MaxxECU Audi S2 - Maxxtuning AB
Slumpmässigt utvalda kundbilar
Mappning DTA S80 PRO
Rama, Ford Escort MKII633Hk / 853Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning MaxxECU V1
Biffen, Toyota Supra MK4877Hk / 1069Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning DTA S40 PRO
Henke H, Opel Corsa190Hk / 211Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Apexi Power Fc
Kristoffer, Nissan Skyline GTR473Hk / 492Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Autronic SM4
Mats, BMW 325227Hk / 242Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Nira I3+
Tobias, Volvo 945 Turbo535Hk / 725Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Megasquirt
Martin, BMW Turbo391Hk / 590Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning DTA P8 PRO
Johan K, Audi S2419Hk / 566Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning MaxxECU V1
Richard, Audi RS2806Hk / 895Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning MaxxECU V1
Björn, BMW S62 V8407Hk / 522Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Haltech E8
Rydberg, Nissan 200sx723Hk / 733Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Autronic SM4
Richard, Mitsubishi EVO 4516Hk / 597Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Nira I3
Joel, Audi S2701Hk / 850Nm beräkn. max motoreffekt