Mappning
OBS! pga all MaxxECU utveckling har vi längre inte möjlighet att mappa så mycket längre, vi hänvisar till våra MaxxECU återförsäljare runtom i Sverige för mappning!
Mappning utförs på vår rullande landsväg för framhjulsdrivna, bakhjulsdrivna eller fyrhjulsdrivna bilar och själva effektmätning ingår alltid vid mappning.
Efter utförd mappning kontrollerar vi oftast låg, mellan-register samt ett fullgastest för att säkerställa att allt står rätt till även på gatan. Kontrollera vår checklista för att säkerställa att du uppfyller våra krav för mappning.
Styrning av fläkten görs med beräkningar från temperatur samt bilens hastighet.
Fläktkapacitet: 40m3/sek på full effekt.
Mappning utförs på vår rullande landsväg för framhjulsdrivna, bakhjulsdrivna eller fyrhjulsdrivna bilar och själva effektmätning ingår alltid vid mappning.
Efter utförd mappning kontrollerar vi oftast låg, mellan-register samt ett fullgastest för att säkerställa att allt står rätt till även på gatan. Kontrollera vår checklista för att säkerställa att du uppfyller våra krav för mappning.
Vilka styrsystem mappar vi?
- MaxxECU
- VEMS
- Nira i3/i3+
- Link / Vipec
Hur går en mappning till?
Fordonet körs upp på rullarna, spänns fast med 6 eller 8 spännband för att säkerställa att bilen verkligen sitter fast ordentligt. Nödvändiga givare monteras på bilen, såsom bredbandslambda, avgastemp, knackutrustning etc etc. Vid mappning justerar vi in bränsle, tändning, laddtryck och alla parametrar som behövs justeras för att säkerställa att motorn mår bra efter nya rådande förhållanden.Priser mappning
Tidsbokning
Enklaste är att du kontaktar oss via e-post eller telefon för att göra en tidsbokning mappning. Kontrollera vår checklista innan du besöker oss! Är bilen i ordning räcker det oftast med en halvdags bokning eller t.o.m. timdebitering. Vill man vara på den säkra sidan så rekommenderas en heldags tidsbokning (speciellt vid helt nybyggda bilar)Fläkt och kylning
Vi har en helt egendesignad fläkt och kylanläggning som suger in friskluft utifrån och blåser på hela bilen för att simulera vanlig körning på gata/bana.Styrning av fläkten görs med beräkningar från temperatur samt bilens hastighet.
Fläktkapacitet: 40m3/sek på full effekt.
Mappning Toyota Supra MKIV 2jz 3.4l med MaxxECU på rullarna i bromsrum 2
Mappning Nissan Skyline R34 GT-R med MaxxECU hos oss på Maxxtuning AB
Mappning Audi S2 med MaxxECU hos oss på Maxxtuning AB
BMW Turbo på besök i rullarna för Mappning med Nira i3+
Mappning MaxxECU Audi S2 - Maxxtuning AB
Mappning specialbyggd Audi S2 RWD med BMW turbomaskin - Maxxtuning AB
Mappning MaxxECU Audi Urquattro - Maxxtuning AB
Mappning MaxxECU Audi S2 - Maxxtuning AB
Slumpmässigt utvalda kundbilar
Mappning Apexi Power Fc
Alex, Nissan Skyline GTR561Hk / 507Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning MaxxECU V1 Plugin
Mojje, Toyota Supra MK4877Hk / 983Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Apexi Power Fc
Samuel, Nissan Skyline GTR472Hk / 540Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Mapecu II
Fredrik, Toyota Supra MK4536Hk / 628Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning MaxxECU V1
Timmi, BMW E30307Hk / 333Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning MaxxECU V1
Erik, Volvo 240 Turbo633Hk / 796Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning MaxxECU V1
Johnny, Nissan Skyline GTS569Hk / 627Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning MaxxECU V1
Börje, Mercedes 1901650Hk / 0Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Apexi AFC
Jimmy, Nissan Skyline GTS500Hk / 585Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning MaxxECU V1
Johan, Audi S2716Hk / 883Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Megasquirt
Andreas, BMW Turbo349Hk / 506Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning AEM Pro
Johan, Nissan 300zx528Hk / 565Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Link G4
fredrik, Nissan Skyline GTS403Hk / 466Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning MaxxECU V1
Predrag, Toyota Supra MK4765Hk / 924Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning DTA S80 PRO
Mackan, Audi S2784Hk / 947Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Link G4
Benno, Subaru Impreza WRX425Hk / 540Nm beräkn. max motoreffekt