Mappning
OBS! pga all MaxxECU utveckling har vi längre inte möjlighet att mappa så mycket längre, vi hänvisar till våra MaxxECU återförsäljare runtom i Sverige för mappning!
Mappning utförs på vår rullande landsväg för framhjulsdrivna, bakhjulsdrivna eller fyrhjulsdrivna bilar och själva effektmätning ingår alltid vid mappning.
Efter utförd mappning kontrollerar vi oftast låg, mellan-register samt ett fullgastest för att säkerställa att allt står rätt till även på gatan. Kontrollera vår checklista för att säkerställa att du uppfyller våra krav för mappning.
Styrning av fläkten görs med beräkningar från temperatur samt bilens hastighet.
Fläktkapacitet: 40m3/sek på full effekt.
Mappning utförs på vår rullande landsväg för framhjulsdrivna, bakhjulsdrivna eller fyrhjulsdrivna bilar och själva effektmätning ingår alltid vid mappning.
Efter utförd mappning kontrollerar vi oftast låg, mellan-register samt ett fullgastest för att säkerställa att allt står rätt till även på gatan. Kontrollera vår checklista för att säkerställa att du uppfyller våra krav för mappning.
Vilka styrsystem mappar vi?
- MaxxECU
- VEMS
- Nira i3/i3+
- Link / Vipec
Hur går en mappning till?
Fordonet körs upp på rullarna, spänns fast med 6 eller 8 spännband för att säkerställa att bilen verkligen sitter fast ordentligt. Nödvändiga givare monteras på bilen, såsom bredbandslambda, avgastemp, knackutrustning etc etc. Vid mappning justerar vi in bränsle, tändning, laddtryck och alla parametrar som behövs justeras för att säkerställa att motorn mår bra efter nya rådande förhållanden.Priser mappning
Tidsbokning
Enklaste är att du kontaktar oss via e-post eller telefon för att göra en tidsbokning mappning. Kontrollera vår checklista innan du besöker oss! Är bilen i ordning räcker det oftast med en halvdags bokning eller t.o.m. timdebitering. Vill man vara på den säkra sidan så rekommenderas en heldags tidsbokning (speciellt vid helt nybyggda bilar)Fläkt och kylning
Vi har en helt egendesignad fläkt och kylanläggning som suger in friskluft utifrån och blåser på hela bilen för att simulera vanlig körning på gata/bana.Styrning av fläkten görs med beräkningar från temperatur samt bilens hastighet.
Fläktkapacitet: 40m3/sek på full effekt.
Mappning Toyota Supra MKIV 2jz 3.4l med MaxxECU på rullarna i bromsrum 2
Mappning Nissan Skyline R34 GT-R med MaxxECU hos oss på Maxxtuning AB
Mappning Audi S2 med MaxxECU hos oss på Maxxtuning AB
BMW Turbo på besök i rullarna för Mappning med Nira i3+
Mappning MaxxECU Audi S2 - Maxxtuning AB
Mappning specialbyggd Audi S2 RWD med BMW turbomaskin - Maxxtuning AB
Mappning MaxxECU Audi Urquattro - Maxxtuning AB
Mappning MaxxECU Audi S2 - Maxxtuning AB
Slumpmässigt utvalda kundbilar
Mappning Haltech E11
Elmersson, Nissan Skyline GTR807Hk / 727Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning MaxxECU V1
Thomas, Nissan Skyline GTS690Hk / 763Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Mapecu II
Micke, Toyota Supra MK4580Hk / 738Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Link G4
Fredrik, Nissan Skyline GTT545Hk / 645Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Apexi Power Fc
Christoffer, Mazda RX7377Hk / 488Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning MaxxECU V1
Boyne, Volvo 740 Turbo703Hk / 794Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning MaxxECU V1
Simon, Audi S2732Hk / 853Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning MaxxECU V1
Jonas, Ford Sierra Cosworth666Hk / 749Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Nira I3+
Jimmy, Volvo 240 Turbo728Hk / 878Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning MaxxECU V1
Ragge, BMW Turbo717Hk / 1023Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning MaxxECU V1
John, Toyota Supra MK4645Hk / 810Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning MaxxECU V1
Billy, Nissan 200sx737Hk / 718Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Link G4
Oskar, Nissan Skyline GTS502Hk / 522Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Apexi Power Fc
Robin, Nissan S14438Hk / 506Nm beräkn. max motoreffekt